Kopernik inspiruje specjalistów nowych technologii
Za nami piąta edycja konkursu informatyczno-technologicznego „Szlakiem Mikołaja Kopernika 2023”. Uroczysta gala odbyła się w Muzeum Warmii i Mazur.
12 prac finałowych, w których wykorzystano najnowsze technologie i narzędzia IT, 25 młodych, genialnych finalistów z całego regionu, 12 opiekunów projektów - nauczycieli i rodziców, którzy wspierali oraz aktywnie uczestniczyli w powstawaniu prac konkursowych, 5 członków jury, ponad 80 kibiców, którzy przybyli dopingować uczestników oraz kilkuset kibiców on-line podczas gali finałowej, która na youtube ma ponad 600 wyświetleń. Tak wygląda statystyczne ujęcie finału tegorocznej, piątek już edycji konkursu informatyczno-technologicznego „Szlakiem Mikołaja Kopernika 2023”. Uroczysta gala odbyła się w Muzeum Warmii i Mazur, a otworzyła ją Sylwia Jaskulska, członkini zarządu województwa.
Ideą przedsięwzięcia, które od 2018 roku organizuje Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie jest rozwijanie wśród młodzieży umiejętności wykorzystywania nowych technologii, pogłębianie wiedzy w zakresie informatyki przy wykorzystaniu narzędzi IT oraz pracy zespołowej. Wspieramy też szkoły i placówki edukacyjne do podejmowania działań w kierunku wykorzystywania innowacyjnych narzędzi i technik w dydaktyce.
- Od samego początku patronuje nam Mikołaj Kopernik, najsłynniejszy z Warmiaków, który odważnie posługiwał się dostępnymi metodami, by odkrywać całkiem nowe prawa i teorie. On był wizjonerem, który miał odwagę bronić swoich dokonać i tacy są też ci młodzi ludzie, którzy nie tylko konstruują, ale i promują swoje projekty. Cieszę się bardzo, że tegoroczna edycja miała swój wielki finał na olsztyńskim zamku, miejscu niezwykle ważnym dla Mikołaja Kopernika, którego jubileusz 550. rocznicy urodzin i 480. Rocznicy śmierci obchodzimy – przekonuje wicemarszałek Jaskulska.
Jury nie miało łatwego zadania Prace wyróżniały się nie tylko innowacyjnością, ale przede wszystkim miały praktyczne zastosowanie i służyły społeczności. Każdy z młodych pasjonatów nowych technologii wykorzystał swoje umiejętności oraz ciekawość świata, tworząc projekty z zakresu edukacji, społeczności i kreatywnego myślenia.
A o to najlepsi z najlepszych:
Kategoria klasy 1-3 szkoły podstawowe
I miejsce - SP 7 w Olsztynie: Teodor Dembicki, Świętosław Dembicki. Praca konkursowa: film
II miejsce - SP w Bukwałdzie: Mikołaj Buga, Lena Bodek, Konrad Klinger, Szymon Jurkiewicz, Tomasz Iwanowicz, Grażyna Iwaszko. Praca konkursowa: druk 3D
III miejsce - SP 3 w Ełku: Hubert Charko, Dorota Reszuta. Praca konkursowa: rysunek cyfrowy
Kategoria klasy 4-6 szkoły podstawowe
I miejsce - SP 33 w Olsztynie: Kaja Walęciak, Kamila Maliszewska. Praca konkursowa: rysunek cyfrowy
II miejsce - SP w Srokowie: Nikola Sapela, Anita Król, Katarzyna Siedlecka. Praca konkursowa: strona www
III miejsce - SP 3 w Braniewie: Inka Marzjan, Justyna Marzjan. Praca konkursowa: gra
Kategoria klasy 7-8 szkoły podstawowe
I miejsce - SP we Wrzesinie: Jakub Domański, Bartosz Kolender, Bartosz Krawczyk, Aleksander Olszewski, Kuba Paluch, Rafał Zasański. Praca konkursowa: aplikacja
II miejsce - SP 1 w Ostródzie: Marcel Jara, Magdalena Jankowska, Małgorzata Licznerska. Praca konkursowa: gra
III miejsce - SP w Srokowie: Alan Huk, Szymon Myszkowski, Katarzyna Siedlecka. Praca konkursowa: strona www
Kategoria szkoły ponadpodstawowe
I miejsce - III LO w Olsztynie: Jakub Suchowiecki, Arkadiusz Cwirko. Praca konkursowa: innowacyjny prototyp
II miejsce - Zespół Szkół Zawodowych w Kętrzynie: Mariusz Wołowiec, Michał Gościński, Mirosława Wołowiec. Praca konkursowa: gra
III miejsce - Zespół Szkół Zawodowych w Lidzbarku Warmińskim: Mateusz Dąbrowski, Szymon Kiersnowski, Jolanta Lesiak. Praca konkursowa: gra