Michał Siw­kow­ski z Olsz­ty­na poka­zu­je, że angiel­ski może być praw­dzi­wą przy­go­dą. Dzię­ki jego inno­wa­cyj­nym meto­dom ucznio­wie odkry­wa­ją nowe moż­li­wo­ści, a on sam awan­so­wał do dru­gie­go eta­pu kon­kur­su edu­Sen­sus Edu­ca­tion Awards 2025.

Wir­tu­al­na rze­czy­wi­stość i sztucz­na inte­li­gen­cja zamiast kre­dy i tabli­cy – tak wyglą­da­ją lek­cje angiel­skie­go pro­wa­dzo­ne przez Micha­ła Siw­kow­skie­go w Zespo­le Pla­có­wek Edu­ka­cyj­nych w Olsz­ty­nie. Nowo­cze­sne meto­dy naucza­nia przy­nio­sły mu ogól­no­pol­skie uzna­nie: nauczy­ciel awan­so­wał do dru­gie­go eta­pu kon­kur­su edu­Sen­sus Edu­ca­tion Awards 2025, w któ­rym repre­zen­tu­je całą War­mię i Mazu­ry.

Michał Siw­kow­ski star­tu­je w kate­go­rii VR-Edu Inno­wa­tor Roku. W pra­cy wyko­rzy­stu­je wir­tu­al­ną i roz­sze­rzo­ną rze­czy­wi­stość oraz sztucz­ną inte­li­gen­cję, dzię­ki cze­mu ucznio­wie chęt­niej anga­żu­ją się w naukę języ­ka obce­go. Coraz czę­ściej się­ga­ją po angiel­ski nie tyl­ko dla gier czy fil­mów, lecz przede wszyst­kim po to, by swo­bod­nie poro­zu­mie­wać się w prak­ty­ce.

– W pra­cy z ucznia­mi o spe­cjal­nych potrze­bach edu­ka­cyj­nych nowe tech­no­lo­gie to codzien­ność – pod­kre­śla Michał Siw­kow­ski. – VR, AR i sztucz­na inte­li­gen­cja pozwa­la­ją im podró­żo­wać po świe­cie, uczest­ni­czyć w mię­dzy­na­ro­do­wych pro­jek­tach, roz­wi­jać samo­dziel­ność i moty­wa­cję. Edu­ka­cja sta­je się dla nich przy­go­dą – peł­ną odkryć, emo­cji i praw­dzi­we­go zaan­ga­żo­wa­nia.

Finał kon­kur­su odbę­dzie się 18 listo­pa­da 2025 roku. Aby olsz­ty­niak miał szan­sę na zwy­cię­stwo, potrzeb­ne są gło­sy inter­nau­tów. Możesz mu pomóc, odda­jąc głos TUTAJ.

– Każ­dy głos to nie tyl­ko wspar­cie dla mnie, ale przede wszyst­kim real­na pomoc w roz­wo­ju naszej szko­ły i naszych uczniów – zazna­cza Michał Siw­kow­ski.

Kon­kurs edu­Sen­sus Edu­ca­tion Awards wyróż­nia nauczy­cie­li, spe­cja­li­stów i pla­ców­ki, któ­re odważ­nie się­ga­ją po inno­wa­cyj­ne meto­dy naucza­nia. Jury zwra­ca szcze­gól­ną uwa­gę na wyko­rzy­sta­nie VR, AR i sztucz­nej inte­li­gen­cji, a tak­że na pro­mo­wa­nie edu­ka­cji włą­cza­ją­cej. Celem ple­bi­scy­tu jest nagra­dza­nie osób i insty­tu­cji, któ­re sku­tecz­nie odpo­wia­da­ją na wyzwa­nia współ­cze­snej szko­ły, łącząc wie­dzę z kre­atyw­no­ścią i nowo­cze­sny­mi narzę­dzia­mi dydak­tycz­ny­mi.