Jak wyglą­da­ła codzien­ność Koper­ni­ka? Muzeum War­mii i Mazur ser­wu­je grę kom­pu­te­ro­wą zwią­za­ną z codzien­nym życiem mistrza Miko­ła­ja na olsz­tyń­skim zam­ku.

W grze kom­pu­te­ro­wej możesz prze­nieść się w cza­sie. Poznasz XVI wiek i codzien­ność Koper­ni­ka. Masz zada­nia do wyko­na­nia, któ­re wią­żą się z tym, co Koper­nik robił w Olsz­ty­nie, a zaj­mo­wał się tu astro­no­mią, medy­cy­ną, eko­no­mią i obron­no­ścią. W grze jest wszyst­ko, co Koper­ni­ko­wi nie było obce.

Grę zaczy­na przy­jazd na zamek Koper­ni­ka jako nowe­go admi­ni­stra­to­ra. W kolej­nych eta­pach moż­na zoba­czyć, jak Koper­nik spo­rzą­dzał tabli­cę astro­no­micz­ną, jak dbał o oko­licz­ne tere­ny, osa­dza­jąc na nich chło­pów. Na ostat­nim pozio­mie gry odtwo­rzo­no napaść Krzy­ża­ków na Olsz­tyn. 

Koper­nik two­rzy tabli­cę astro­no­micz­ną, gra Muzeum War­mii i Mazur

Gra­fi­ka i muzy­ka gry nawią­zu­ją do realiów śre­dnio­wie­cza i rene­san­su, czy­li epok, któ­re łączył Miko­łaj Koper­nik.

Gra dostęp­na jest TUTAJ.

Uczest­ni­cy gry mają zapew­nio­ną roz­gryw­kę w try­bie FPP (First Per­son Per­spec­ti­ve) łącząc ele­men­ty gra­fi­ki 3D (ani­ma­cje i pre­zen­ta­cja wnętrz zam­ku) oraz 2D w przy­pad­ku roz­wią­zy­wa­nia zaga­dek w misjach. Misje w grze mają roz­wi­jać kom­pe­ten­cje: myśle­nia logicz­ne­go, koja­rze­nia fak­tów, mate­ma­tycz­ne, geo­gra­ficz­ne, fizycz­ne ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem astro­no­mii oraz posze­rzać wie­dzę histo­rycz­ną doty­czą­cą wyda­rzeń z życia Miko­ła­ja Koper­ni­ka w okre­sie jego poby­tu w Olsz­ty­nie.