Jak opo­wia­dać o cza­sach, w któ­rych żył Koper­nik? Jak zain­te­re­so­wać mło­dzież naukow­cem z War­mii? I jak wyja­śnić, czym było astro­la­bium, któ­re pomo­gło Koper­ni­ko­wi „wstrzy­mać Słoń­ce, ruszyć Zie­mię”?

Lek­cja nie może być nud­na. Im wię­cej się na niej dzie­je, tym cie­ka­wiej. Pomoc­ny w tym może być sce­na­riusz lek­cji, któ­ry został przy­go­to­wa­ny przez Plat­for­mę Histo­ria dla Polo­nii. Sce­na­riusz przy­bli­ża rene­sans i naj­więk­sze­go uczo­ne­go z tego okre­su — Miko­ła­ja Koper­ni­ka. Pro­po­nu­je pra­cę z mapą, dosko­na­li umie­jęt­no­ści pra­cy z tek­stem i czy­ta­nie ze zro­zu­mie­niem. Dosko­na­li rów­nież umie­jęt­no­ści spo­łecz­ne, w tym umie­jęt­ność współ­pra­cy w gru­pie. Pozwa­la też roz­wi­jać umie­jęt­no­ści myśle­nia przy­czy­no­wo-skut­ko­we­go.

Do prze­pro­wa­dze­nia lek­cji potrzeb­ne są: kom­pu­ter i rzut­nik, wydru­ko­wa­ne i pocię­te zada­nia do lek­cji w odpo­wied­niej licz­bie, tabli­ca lub flip­chart oraz wydru­ko­wa­ne repro­duk­cje.