Jak opowiadać o czasach, w których żył Kopernik? Jak zainteresować młodzież naukowcem z Warmii? I jak wyjaśnić, czym było astrolabium, które pomogło Kopernikowi „wstrzymać Słońce, ruszyć Ziemię”?
Lekcja nie może być nudna. Im więcej się na niej dzieje, tym ciekawiej. Pomocny w tym może być scenariusz lekcji, który został przygotowany przez Platformę Historia dla Polonii. Scenariusz przybliża renesans i największego uczonego z tego okresu — Mikołaja Kopernika. Proponuje pracę z mapą, doskonali umiejętności pracy z tekstem i czytanie ze zrozumieniem. Doskonali również umiejętności społeczne, w tym umiejętność współpracy w grupie. Pozwala też rozwijać umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego.
Do przeprowadzenia lekcji potrzebne są: komputer i rzutnik, wydrukowane i pocięte zadania do lekcji w odpowiedniej liczbie, tablica lub flipchart oraz wydrukowane reprodukcje.