Co takie­go zro­bił Miko­łaj Koper­nik? W jaki spo­sób pra­co­wał? To temat fil­mu „Histo­ria Miko­ła­ja Koper­ni­ka”, któ­ry przy­bli­ża dzie­ciom wiel­kie­go astro­no­ma.

Pod­czas spa­ce­ru dziew­czyn­ka zatrzy­mu­je się przy pomni­ku Miko­ła­ja Koper­ni­ka. „A czy roz­po­zna­jesz, kim jest ten pan, Koper­nik?” — zaczy­na opo­wieść dzia­dek. Dalej jest jesz­cze cie­ka­wiej, bo życie Koper­ni­ka była nie­zwy­kłe. Film wyróż­nia się wyjąt­ko­wą ani­ma­cją i spo­rą daw­ką wie­dzy.

Dzia­dek opo­wia­da wnucz­ce tak­że o tym, jak wyglą­da­ła Pol­ska w XVI wie­ku i jak rene­sans zmie­nił nasz kraj. Pozwa­la zro­zu­mieć, czym był huma­nizm i jak wpły­nął na myśle­nie Euro­pej­czy­ków. To praw­dzi­wie inte­lek­tu­al­na uczta. Ide­al­na na lek­cję o cza­sach Koper­ni­ka.

Film o Miko­ła­ju Koper­ni­ku przy­go­to­wał Dzie­cię­cy Uni­wer­sy­tet Cie­ka­wej Histo­rii.

Uni­wer­sy­tet Cie­ka­wej Nauki stwo­rzył rów­nież inny film o Koper­ni­ku i jego odważ­nej teo­rii helio­cen­trycz­nej.