Michał Siwkowski z Olsztyna pokazuje, że angielski może być prawdziwą przygodą. Dzięki jego innowacyjnym metodom uczniowie odkrywają nowe możliwości, a on sam awansował do drugiego etapu konkursu eduSensus Education Awards 2025.
Wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja zamiast kredy i tablicy – tak wyglądają lekcje angielskiego prowadzone przez Michała Siwkowskiego w Zespole Placówek Edukacyjnych w Olsztynie. Nowoczesne metody nauczania przyniosły mu ogólnopolskie uznanie: nauczyciel awansował do drugiego etapu konkursu eduSensus Education Awards 2025, w którym reprezentuje całą Warmię i Mazury.
Michał Siwkowski startuje w kategorii VR-Edu Innowator Roku. W pracy wykorzystuje wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość oraz sztuczną inteligencję, dzięki czemu uczniowie chętniej angażują się w naukę języka obcego. Coraz częściej sięgają po angielski nie tylko dla gier czy filmów, lecz przede wszystkim po to, by swobodnie porozumiewać się w praktyce.
– W pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych nowe technologie to codzienność – podkreśla Michał Siwkowski. – VR, AR i sztuczna inteligencja pozwalają im podróżować po świecie, uczestniczyć w międzynarodowych projektach, rozwijać samodzielność i motywację. Edukacja staje się dla nich przygodą – pełną odkryć, emocji i prawdziwego zaangażowania.
Finał konkursu odbędzie się 18 listopada 2025 roku. Aby olsztyniak miał szansę na zwycięstwo, potrzebne są głosy internautów. Możesz mu pomóc, oddając głos TUTAJ.
– Każdy głos to nie tylko wsparcie dla mnie, ale przede wszystkim realna pomoc w rozwoju naszej szkoły i naszych uczniów – zaznacza Michał Siwkowski.
Konkurs eduSensus Education Awards wyróżnia nauczycieli, specjalistów i placówki, które odważnie sięgają po innowacyjne metody nauczania. Jury zwraca szczególną uwagę na wykorzystanie VR, AR i sztucznej inteligencji, a także na promowanie edukacji włączającej. Celem plebiscytu jest nagradzanie osób i instytucji, które skutecznie odpowiadają na wyzwania współczesnej szkoły, łącząc wiedzę z kreatywnością i nowoczesnymi narzędziami dydaktycznymi.